REGULAMIN ORGANIZACYJNY Domu Kultury “Krzemień” w Szczecinie
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Domu Kultury “Krzemień” w Szczecinie
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin Organizacyjny, zwany dalej: „Regulaminem”, jest podstawowym aktem normującym wewnętrzną organizację Domu Kultury „Krzemień” w Szczecinie.
- Regulamin określa zasady funkcjonowania i zarządzania Domu Kultury „Krzemień”, a także jego strukturę organizacyjną i zakres kompetencji oraz odpowiedzialności dyrektora i pracowników.
Rozdział II
ZASADY ZARZĄDZANIA
- Kierownictwo DK „Krzemień” sprawuje jednoosobowo dyrektor.
- Dyrektor odpowiada za całokształt spraw związanych z prawidłowym funkcjonowaniem DK „Krzemień” oraz reprezentuje go na zewnątrz.
- W przypadku nieobecności dyrektora spowodowanej urlopem, zwolnieniem lekarskimlub wyjazdem służbowym, mogącym ograniczyć bieżące kierowanie instytucją, zastępuje go specjalista ds. administracyjno-kadrowych, a w dalszej kolejności: specjalista ds. technicznych, zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem.
- Zarządzanie DK „Krzemień” odbywa się w oparciu o akty wewnętrzne, do których należą w szczególności: zarządzenia, regulaminy, instrukcje, decyzje, polecenia.
- Wydawanie aktów wewnętrznych wymienionych w ust. 4 należy do wyłącznych kompetencji dyrektora.
Rozdział III
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
- W skład DK „Krzemień” wchodzą następujące stanowiska pracy i komórki organizacyjne:
- Dyrektor
- Dział Księgowo – Administracyjny:
Główny księgowy
Specjalista ds. administracyjno-kadrowych
Specjalista ds. technicznych
- Dział Programowy
Specjalista ds. dostępności i spraw społecznych
Specjalista ds. edukacji artystycznej
Specjalista ds. komunikacyjno-wizerunkowych
- Schemat organizacyjny DK „Krzemień” stanowi załącznik do regulaminu.
- Zakresy działania, kompetencji i odpowiedzialności pracowników DK „Krzemień” określone są w zakresach obowiązków dla danego stanowiska pracy.
Rozdział IVSTANOWISKA PRACY – ZAKRES DZIAŁAŃ I KOMPETENCJI
1. Do zakresu zadań głównego księgowego należy:
prowadzenie spraw związanych z rachunkowością DK „Krzemień”,
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz związanych z nimi dokumentów,
opracowywanie projektów planów rzeczowo-finansowych i sprawozdań z ich realizacji,
opracowywanie i aktualizacja instrukcji obiegu dokumentów finansowych oraz instrukcji kontroli finansowej,
sporządzanie sprawozdań finansowych do ZUS i US oraz innych sprawozdań wymaganych odrębnymi przepisami,
obsługa księgowa umów cywilnoprawnych,
wykonywanie innych zadań, które z mocy prawa należą do kompetencji głównego księgowego.
2. Do zadań na stanowisku specjalisty ds. administracyjno-kadrowych należy:
prowadzenie ewidencji zarządzeń i innych aktów wewnętrznych wydawanych przez dyrektora,
opracowywanie zamówień planowanych zakupów zgodnie z właściwymi regulaminami,
przygotowywanie umów i prowadzenie ich rejestru,
nadzór nad bieżącym zaopatrzeniem w artykuły i urządzenia,
prowadzenie ewidencji i inwentaryzacji środków trwałych i wyposażenia,
przyjmowanie i wysyłanie korespondencji oraz prowadzenie dziennika korespondencji,
prowadzenie spraw kadrowych pracowników,
prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
prowadzenie kasy gotówkowej oraz wpłat bezgotówkowych,
wykonywanie operacji kasowych oraz bieżące przekazywanie raportów kasowych do księgowania,
sprzedaż i rozliczanie biletów wstępu,
wystawianie faktur,
prowadzenie spraw wynajmu pomieszczeń i składników majątkowych,
Realizacja zadań związanych z nadzorem nad ochroną danych osobowych,
Prowadzenie spraw związanych z bhp i bezpieczeństwem p.poż.
3. Do zadań specjalisty ds. technicznych należy:
nadzorowanie stanu technicznego budynku, pomieszczeń i wyposażenia,
nadzorowanie stanu technicznego ścianki wspinaczkowej i mini-amfiteatru,
dbałość o teren przynależny do DK „Krzemień”,
obsługa urządzeń technicznych, stanowiących wyposażenie DK „Krzemień”,
obsługa szatni,
czynności porządkowe.
4. Do zadań specjalisty ds. dostępności i spraw społecznych należy:
Przygotowywanie i realizacja oferty dla seniorów
Przygotowywanie i realizacja oferty dla osób z niepełnosprawnościami
Pozyskiwanie, przygotowywanie oraz rozliczanie (raportowanie) wniosków grantowych dotyczących dofinansowania osób ze szczególnymi potrzebami
Poszukiwania i tworzenie konstruktywnych relacji z pozyskanymi w podmiotowym zakresie partnerami
Wsparcie codziennej działalności edukacyjnej i programowej DK w zakresie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
Opieka nad ofertą strefy "Sąsiedzka"
5. Do zadań specjalisty ds. edukacji artystycznej należy:
koordynowanie działalności pracowni artystycznych,
sporządzanie planów, sprawozdań i innych materiałów informacyjnych z działalności edukacji artystycznej,
monitorowanie potrzeb społecznych w zakresie oferty edukacji artystycznej,
nadzorowanie terminowości opłat za udział w zajęciach,
współpraca z placówkami oświatowymi i innymi podmiotami w zakresie edukacji artystycznej.
6. Do zadań specjalisty ds. komunikacyjno-wizerunkowych należy:
udział w tworzeniu i realizacji strategii wizerunkowych i promocyjnych,
nadzór nad wykorzystywaniem systemu identyfikacji wizualnej,
koordynowanie czynności dotyczących przygotowywania oraz produkcji materiałów promocyjnych,
współpraca z mediami,
obsługa stron internetowych i kanałów społecznościowych,
analiza skuteczności działań komunikacyjnych i wizerunkowych,
poszukiwanie i rozpoznawanie nowych narzędzi oraz trendów komunikacyjnych i wizerunkowych,
zamawianie i negocjowanie warunków ekspozycji, publikacji i emisji reklam.
Rozdział V
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Zmiany Regulaminu mogą być dokonywane w trybie właściwym do jego ustalenia.
2. W sprawach nie ujętych w Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa, w tym przepisy Kodeksu Pracy, a także inne obowiązujące w DK „Krzemień” akty wewnętrzne.